Garantivillkor

ANVÄNDARVILLKOR

PRIS

Våra priser är angivna i svenska kronor inklusive moms (för närvarande 25%). Priserna gäller exklusive eventuella frakt och porto avgifter. 

PRISÄNDRING

PromoComputers Nordic AB reserverar sig för prisfel och prisändringar. Vid ett uppenbart pris-misstag förhåller sig PromoComputers Nordic AB rätten att annullera kundens beställning. 

BETALNINGAR

Försäljning till konsument via PromoComputers Nordic AB webbshop sker med Klarna Faktura, Klarna Delbetalning, Klarna Betala Nu, Mastercard, Visa och PayPal

Försäljning till företag sker mot Faktura, Bankgiro och Swish. Ordernummer, Namn eller Kundnummer lämnas som ref. 

HANDLA I WEBBSHOP

Du som kund ansvarar för alla transaktioner vars skett på ditt konto hos PromoComputers Nordic AB:s webbshop. Om du misstänker att ditt konto missbrukas ska du kontakta våran supportmejl genast: Info@promocomputers.se

EJ UTHÄMTAD FÖRSÄNDELSE

Du som kund ansvarar för att utlösa försändelser på ombudet. Vid outlöst försändelse (efter 7-14 dagar) debiteras du med en administrativ avgift på 595 kr inkl. moms för att ersätta fraktkostnader och handläggningstid. 

PRODUKTÄNDRING VID OTILLGÄNGLIGHET

PromoComputers Nordic AB reserverar sig för att ändra märket/tillverkare/modellen av produkten beroende på tillgänglighet. Dessa ersättningar kommer enbart att innebära komponenter som är likvärdiga eller bättre än de som angivits i beskrivningen. Vi strävar alltid efter att ge dig som kund en förbättring vid sådana tillfällen. Vi informerar dig om detta uppstår. 

TRANSPORTSKADA

​​Vid leverans skall kunden kontrollera emballagets yttre skick samt kontrollera innehåll. Vid upptäckt skada på produkten är det viktigt att fotografera skador på både emballage och produkt. Vid transportskada behöver du kontakta fraktbolaget för att initiera en reklamationsåtgärd. Kontakta sedan oss på mejlen: Info@promocomputers.se med ordernummer och/eller fakturanummer samt ärendenummer från transportbolag. 

ÅNGERRÄTT 

När du handlar på PromoComputers Nordic AB:s webbutik täcks du av 14 dagars ångerrätt. Du har rätt till ångerrätten oavsett anledning, även vid öppnad produkt, såvida den sker inom angiven tidsperiod. För rätt till ångerfristen skall produkten och alla inkluderade tillbehör levereras i samma skick som vid försäljning. Alla garantiklistermärken vara intakta/orörda. Produkten skall inte gått igenom en omkonfigurering eller en uppgradering. Produkten skall levereras i samma kartong + samma invändigt emballage som vid försäljning. (gäller produkter dyrare än 3000kr). Ångerrätten gäller inte digitala produkter/aktiveringsnycklar (t.ex Windows licens), produkter som anses hygienartikel (t.ex hörlurar) eller förbrukningsvaror (t.ex tub med kylpasta).

Ångrade produkter kontrolleras alltid innan beslut och återbetalning genomförs, vid beslut kring återbetalning görs detta utan onödiga dröjsmål. Om en värdeminskning skett av konsument vid öppning och kontrollering av produkten förbehåller sig PromoComputers Nordic AB rätten till att reducera värdet av det utbetalade beloppet till konsumenten. Ångerrätten gäller för konsumenter. Företagskunder som handlar hos PromoComputers Nordic AB har ingen rätt till ångerrätt. Varor som skickats till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras. Du blir debiterad för returfrakten. För eventuell retur kontakta: info@promocomputers.se

ÄNDRING AV BESTÄLLNING

Vid önskan att tillägga produkt, komponent eller annat. Kontakta oss på e-post: Info@promocomputers.se

KÖPA PC FRÅN PROMOCOMPUTERS?

Läs om varför du bör överväga att köpa PC från PromoComputers, ta dig dit genom att trycka på: Varför köpa dator från PromoComputers?

LEVERANS

Leveranser varierar beroende på viktklass men sker vanligtvis via Postnord, MyPack Collect och DB Schenker, Parcel Ombud. Leverans sker vanligtvis till närliggande ombud. Normal leveranstid är mellan 2-7 arbetsdagar, leveranstiden kan öka under rådande omständigheter. (t.ex snöstorm eller kraftig nederbörd) Vid uppkomna förlängda leveranstider kommer vi att informera dig. 

UPPHÄMTNING

Vid överenskommelse kan upphämtning i butiken organiseras. (Göteborg) 

OM OSS

PromoComputers Webbshop drivs av firma PromoComputers Nordic AB

Org.nr: 559461-9909, Registrerad för F-Skatt

Von Utfallsgatan 14c

41505, Göteborg 

+46 79-350 79 29

TEXTSEGMENT

PromoComputers Nordic AB strävar efter att alltid använda egenproducerade och redigerade bilder, för att på bästa möjliga sätt spegla produkten. Vi strävar också efter att vår information (t.ex beskrivningar) alltid är korrekt. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och annan information. PromoComputers Nordic AB förhåller sig rätten till att korrigera dessa i efterhand. Om detta händer, informerar vi dig om felaktigheten/felaktigheterna. Du har rätt till att ändra, fullfölja eller återkalla din beställning.

REKLAMATION

Skulle produkten vid mottagandet vara felaktig eller skadad måste en reklamation göras till PromoComputers inom skälig tid räknat från mottagandet. (Inom 2 månader) Reklamationen görs genom att maila: info@promocomputers.se. Ange då: namn, ordernummer och/eller fakturanummer samt skäl rörande reklamationen.

I vissa fall hanteras reklamationer i samarbete med servicepartnern/tillverkaren (kostnadsfritt vid berättigat reklamationsärende). Om så är fallet ska varan skickas direkt till tillverkaren/servicepartnern för snabbare handläggningstid. Då anges detta tydligt vid skapandet av reklamationsärendet. Om instruktionerna trots detta inte följs och varan istället skickas till oss debiteras du en avgift på 400kr inkl. moms. Observera att eventuella garantiklistermärken m.m. Inte får under några omständigheter tas bort från föremålet/produkten. I sådana fall kan reklmationsrätten upphöra.

Vi strävar alltid efter att hantera alla reklamations-ärenden inom rimlig tid. (några veckor), men kan vid sällsynta fall dröja ännu längre. Dessa inkluderar men är inte endast begränsade till:
Ett fel som bara dyker upp ibland.
En tekniskt komplicerad produkt som är svår att undersöka samt reparera.
Ett fall där reservdelar eller liknande behöver införskaffas.
Det kan ta upp till två månader från det att produkten tas emot av PromoComputers, tills dess att testning/verifiering är klar hos tillverkaren/leverantören.

Företagskunder som handlar hos PromoComputers Nordic AB har ingen rätt till reklamationer utöver eventuella garantier.

DATAFÖRLUST

Du bär själv ansvaret för genomföring av säkerhetskopiering på all personlig data innan du returnerar enheten till oss för diagnostik, reparation, underhåll eller vid hantering av garantiärenden. PromoComputers Nordic AB ansvarar inte för eventuell dataförlust. 

GARANTI (NYA PRODUKTER)

Våra nya produkter omfattas av 2 års produktgaranti. Till exempel speldatorer eller kringutrustning. Detta innebär att vid problem med produkten du köpt hjälper vi dig åtgärda problemet. Om produkten bedöms vara oåterställbart defekt, ersätts du med en likadan produkt, motsvarande produkt eller ersättning. Vilket är helt kostnadsfritt för dig som konsument, såvida det inte berör en uppgradering av någon form. Garantitiden börjar efter att du fått hem din vara. Processen påbörjas med att vi försöker åtgärda problemet via digitala tjänster, eventuella instruktioner kan komma att skickas. Om detta inte åtgärdar problemet tar vi tillbaka varan för reparation. För att vara berättigad till garanti måste alla garantiklistermärken på varan vara intakta/orörda. När du skickar tillbaka din vara för reparation måste du se till så att den är skyddad/packad tillräckligt väl. Det är starkt rekommenderat att du sparar kartongen som produkten levererades i. Om fraktbolaget förstör produkten står vi inte för ersättningskostnad. Det ligger i dina händer att kontakta fraktbolaget angående ersättning. (Vi hjälper såklart till om detta uppstår). Vi på PromoComputers vill erbjuda dig den bästa möjliga upplevelsen på speldatorer, laptops, komponenter, processorer, chassifläktar m.m. Därför erbjuder vi våra kunder garanti, garantin täcker inte: Installation eller kopiering av data/program. Problem med programvara eller dess installation. Uppstående fel på grund av felaktigt handhavande, felanvändning eller bristande efterlevnad av användarinstruktioner. Fel strömförhållande, det vill säga problem som uppstår på grund av ojämn strömförsörjning eller felaktiga strömförhållanden. Förbrukningsvaror, såsom batterier. Rutinmässigt underhåll och rengöring av produkten som kunden ansvarar för. Förändring av varan som är en följd av normal användning. Slitage och normala förändringar i produkten som uppstår genom regelbunden användning. Inställningar eller justeringar som är avsedda att utföras av användaren. Utförande av enklare inställningar och justeringar som ingår i den normala användningen av produkten.

GARANTI (REFURBISHED PRODUKTER) 

Våra “Refurbished” produkter omfattas av 1 års garanti. Till exempel komponenter eller speldatorer. Detta innebär att vid problem med produkten du köpt hjälper vi dig åtgärda problemet. Om produkten bedöms vara oåterställbart defekt, ersätts du med en likadan produkt, motsvarande produkt eller ersättning. Vilket är helt kostnadsfritt för dig som konsument, såvida det inte berör en uppgradering av någon form. Garantitiden börjar efter att du fått hem din vara. Processen påbörjas med att vi försöker åtgärda problemet via digitala tjänster, eventuella instruktioner kan komma att skickas. Om detta inte åtgärdar problemet tar vi tillbaka varan för reparation. För att vara berättigad till garanti måste alla garantiklistermärken på varan vara intakta/orörda. När du skickar tillbaka din vara för reparation måste du se till så att den är skyddad/packad tillräckligt väl. Det är starkt rekommenderat att du sparar kartongen som produkten levererades i. Om fraktbolaget förstör produkten står vi inte för ersättningskostnad. Det ligger i dina händer att kontakta fraktbolaget angående ersättning. (Vi hjälper såklart till om detta uppstår). Vi på PromoComputers vill erbjuda dig den bästa möjliga upplevelsen på speldatorer, laptops, komponenter, processorer, chassifläktar m.m. Därför erbjuder vi alla våra kunder garanti, garantin täcker inte: Installation eller kopiering av data/program. Problem med programvara eller dess installation. Uppstående fel på grund av felaktigt handhavande, felanvändning eller bristande efterlevnad av användarinstruktioner. Fel strömförhållande, det vill säga problem som uppstår på grund av ojämn strömförsörjning eller felaktiga strömförhållanden. Förbrukningsvaror, såsom batterier. Rutinmässigt underhåll och rengöring av produkten som kunden ansvarar för. Förändring av varan som är en följd av normal användning. Slitage och normala förändringar i produkten som uppstår genom regelbunden användning. Inställningar eller justeringar som är avsedda att utföras av användaren. Utförande av enklare inställningar och justeringar som ingår i den normala användningen av produkten.

LAGRING AV DATA

I samband med att du registrerar dig och lägger en beställning hos oss, uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, e-post och telefonnummer. Personuppgifter hanteras enligt PUL för Sverige.

Endast vi har tillgång till dina uppgifter och vi lämnar inte ut dina uppgifter till tredje part utan ditt godkännande. Undantaget utgörs av data som efterfrågas inom ramarna för rättsliga ärenden.

BYTESRÄTT

Vi vill att alla våra kunder ska vara nöjda med datorn de valt. Därför erbjuder vi 30 dagars bytesrätt på alla datorer. Tiden börjar ticka när du har fått hem din dator. För att kvalificera för bytesrätten måste du: Spara originalkartongen som datorn levererades i samt annat paketeringsemballage. Lämna eventuella garantiklistermärken obrutna/orörda. Och spara alla eventuella tillbehör som ingick vid köpet. När du gör ett byte debiteras du en administrativ avgift på 395 kr inkl. moms för att ersätta handläggningstid. För att påbörja processen kontaktar du oss på: info@promocomputers.se 

OFÖRUTSEDDA OMSTÄNDIGHETER

Vid inträffande av oförutsedda omständigheter (Force Majeure: Krig, eldsvåda, naturkatastrof, orimliga kostnadsökningar, driftstopp, uteblivna leveranser från leverantör eller annan oförutsedd händelse utanför vår kontroll. förhåller sig PromoComputers Nordic AB rätten till att befrias från eventuella avtal mot dig som kund. 

TVIST

I händelse av tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

ÖPPETIDER TELEFON:

Vardagar Måndag - Fredag: 12:00 - 17:00

Helgdagar: Stängt

 

Villkoren uppdaterades: 2024-05-27, före denna period gällde 365-500 dagars garanti på datorer.